Finał 31. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater”
„Pieśnią chcę chwalić imię Boga i dziękczynieniem Go wysławiać”. Tak brzmiało motto zakończonego 14 września 31. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater”
Na zakończenie festiwalu organizatorzy zaproponowali koncert organowy. Melomani mogli usłyszeć w bazylice jasnogórskiej kompozycje Feliksa Nowowiejskiego: Marsz Pretorianów – wejście gwardii Nerona na Forum Romanum z oratorium „Quo vadis” op. 30 (transkrypcja organowa: Jerzy Kukla); II Koncert Organowy op. 56 nr 2: „Ellenai” – poemat symfoniczny na głos recytujący, klarnet i orkiestrę smyczkową op. 17 nr 3 (transkrypcja organowa: Jerzy Kukla); IV koncert organowy op. 56 nr 4.
Na organach zagrał maestro Jerzy Kukla, któremu towarzyszył klarnecista Jacek Sribniak oraz recytująca Małgorzata Orłowska.
Organizatorami tegorocznego festiwalu byli: Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater, Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” oraz Stowarzyszenie Kapela Jasnogórska. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął abp Wacław Depo, metropolita częstochowski, a patronat medialny m.in. Tygodnik Katolicki „Niedziela” i Radio Jasna Góra.
Ochrona osób małoletnich, rocznice związane ze św. Janem Pawłem II i wybuchem II wojny światowej oraz lekcje religii w szkole to główne tematy najbliższego spotkania Rady Stałej Konferencji Episkopatu Polski. Obrady odbędą się na Jasnej Górze w czwartek 2 maja, w przeddzień uroczystości NMP Królowej Polski.
Podczas obrad Rady Stałej biskupi zajmą się kwestią ochrony dzieci i młodzieży, którą przedstawi abp Wojciech Polak, prymas Polski, delegat KEP ds. Ochrony Dzieci i Młodzieży.
W głogowskiej kolegiacie zamontowano ogromny siedmiometrowy krzyż, który zawisł nad ołtarzem głównym. Dzieło z jednej strony przedstawia Chrystusa ukrzyżowanego, z drugiej – Zmartwychwstałego. Dla świątyni to historyczne wydarzenie, które jest ukoronowaniem jej odbudowy.
Autorem i wykonawcą dzieła jest artysta plastyk Mirosław Grzelak z Łodzi. 3 lata temu zaprojektował on dla kolegiaty stacje drogi krzyżowej. - Po realizacji drogi krżyżowej narodził się pomysł tego krzyża, który w jakiś sposób nawiązuje do stylistyki drogi krzyżowej. Jest to stylistyka inspirowana ikoną. Krzyż jest dziełem współczesnym opracowanym na podstawie wzorów średniowiecznych – wyjaśnia Mirosław Grzelak.
W głogowskiej kolegiacie zamontowano ogromny siedmiometrowy krzyż, który zawisł nad ołtarzem głównym. Dzieło z jednej strony przedstawia Chrystusa ukrzyżowanego, z drugiej – Zmartwychwstałego. Dla świątyni to historyczne wydarzenie, które jest ukoronowaniem jej odbudowy.
Autorem i wykonawcą dzieła jest artysta plastyk Mirosław Grzelak z Łodzi. 3 lata temu zaprojektował on dla kolegiaty stacje drogi krzyżowej. - Po realizacji drogi krżyżowej narodził się pomysł tego krzyża, który w jakiś sposób nawiązuje do stylistyki drogi krzyżowej. Jest to stylistyka inspirowana ikoną. Krzyż jest dziełem współczesnym opracowanym na podstawie wzorów średniowiecznych – wyjaśnia Mirosław Grzelak.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.